razna

Cum rămâne cu febra?

Pe mame le îngrijorează multe. Orice durere, simptom sau stare ciudată a copilului. Puține sunt mamele care nu reacționează astfel, cu panică, îngrijorare și trecere imediată la acțiune. Adică la dulapul cu medicamente.
Gentuța cu medicamente a apărut în vocabularul nostru la ieșirea din maternitate. Am plecat de acolo cu medicamente recomandate de asistente și doctori, despre care am priceput apoi că sunt făcute în baza unor contracte cu producătorii și distribuitorii. Am schimbat conținutul gentuței cu recomandările medicului de familie, și el tot agent comercial al altor companii farmaceutice, pe bază de comision. Acum am getua mea, cu medicamente care au mers la copilul meu, fără a-i face mai mult rău decât bine.
Mi-a luat mult timp să ânțeleg ce e cu febra, simptomul care mă speria cel mai mult. Acționam char și la un 38, iar la 39 ajungeam la spital. Am citit mult despre acest subiect iar cel mai bine am înțeles cum stă treaba de la Doctor Firuti, pe site-ul cu același nume. Știu acum că febra ”e de bine”, adică arată că în corpul băiețelului meu se lucrează.
Explicații simple, coerente, despre cum trebuie să lași febra să-și facă treba sau s-o calmezi cu tact, când chiar înroșește prea mult termometrul. Homeopații vorbesc despre faptul că, folosirea unor medicamente de tip “anti-“ (anti-algice, anti-hipertensive, anti-depresive, anti-inflamatorii), cum se obisnuieste in medicina conventionala, duce la supresia (innabusirea) semnalelor pe care le dau forțele proprii dea autoapărare. Ca urmare, dezechilibrul semnalat va fi indreptat spre interior (nemaifiind lasat sa se exteriorizeze), afectând organele interne”. Logic, nu?

Și atunci, ce facem cu febra?Tot pe Doctor Firuti găsim răspunsul:

Un copil care obisnuieste sa faca “febra mare” (adica de la 38,5 grade in sus) nu este un copil pentru care sa ne ingrijoram ci din contra, un copil care dovedeste a avea un sistem imunitar competent, viguros, deci puternic. Din contra, copiii care nu reusesc sa ridice temperatura mai mult de 38 grade in infectiile acute dovedesc o imunitate slaba si risca sa dezvolte boli cronice serioase.
Ce putem face totusi cu starea de disconfort din timpul febrei? Pentru a o inlatura exista o metoda simpla: anume impachetarile sau baile racoritoare. Facute cu pricepere ( explic intotdeauna parintilor care este tehnica corecta), se dovedesc suficiente pentru a inviora copilul…si linisti parintii.
Pentru cei care se tem de eventualitatea aparitiei de convulsii in timpul febrei, este bine sa aiba intotdeauna in casa un remediu homeopat eficient: Belladona 200 CH. Citeva picaturi (preparate dinainte in apa) pot opri criza si linisti copilul.

Lasă un răspuns

